اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رسانه‌ صهیونیستی | مذاکرات ترسیم مرزی لبنان و تل‌آویو بزودی آغاز می‌شود

یک روزنامه صهیونیستی از آغاز مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی با لبنان طی یک یا دو هفته آینده در «الناقوره» خبر داد و معاون وزیر خارجه آمریکا نیز در همین ارتباط به لبنان سفر می‌کند.

رسانه‌ صهیونیستی | مذاکرات ترسیم مرزی لبنان و تل‌آویو بزودی آغاز می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رژیم صهیونیستی از طریق رسانه‌های خود از نزدیک بودن مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی با لبنان خبر داد و مدعی شد لبنان اکنون به دلیل بحران اقتصادی شدید آماده‌تر از هر زمان دیگری برای مذاکره است.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نوشت، پیش‌بینی می‌‎شود که دور اول مذاکرات طی یک یا دو هفته آینده آغاز شود و مکان این مذاکرات مقر یونیفل در «الناقوره» (در جنوب لبنان) خواهد بود.

در ادامه این گزارش آمده، میانجی‌های آمریکایی و نماینده سازمان ملل نیز در این مذاکرات حضور خواهند داشت.

در همین ارتباط، روزنامه «الاخبار» لبنان نوشت، «دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک به طرف‌های مربوطه گفته که اوایل ماه آینده میلادی (اکتبر) به لبنان سفر خواهد کرد.

هفته گذشته، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد، توافق ترسیم مرزی دریایی میان لبنان و رژیم اسرائیل با نظارت سازمان ملل نزدیک است و پیش‌بینی می‎شود این توافق پس از دهم اکتبر انجام شود.

مرز آبی دو طرف  به علت وجود منابع نفت و گاز همواره مورد اختلاف بوده و رژیم صهیونیستی تا کنون مانع از بهره‌برداری لبنان از این منابع شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول